..29092009..

..29092009..
~STILL GETTING BUTTERFLIES EVERY ONCE IN A WHILE~

!!IMPOSSIBLE IS TEMPORARY!!

#INSINCERE WIN BATTLE~SINCERE WIN WAR#

Saturday, February 5, 2011

Kegagalan Rasa

Sakit...

Itulah yg aku rasa..



Sedih...

Bila tengok mak tepaksa pura2 pukul aku untuk memuaskan hati saudaraku itu..



Ntah kenapa mlm ini aku rasa sedih..
Tiba2 aku sebak..
Mengenangkan dahulu, aku selalu dipukul oleh arwah nenek..dicubit..
Tangisan sentiasa pergi bersama aku..

Aku punya saudara yg hidupnya agak senang, jauh bezanya dr keluarga aku..
Ayah..hanya seorang nelayan pantai..Kehidupan kami umpama kais pg mkn pg..Kais ptg mkn ptg..Alhamdulillah..Rezeki Allah s.w.t limpahkan sentiasa cukup untuk meneruskan hidup..Setiap hari saudaraku pasti akan meminta arwah nenek pukul aku..lebam2 itu biasa..

Miskin....

Itulah yg seringkali didengari..Perkataan yg tak pernah hilang dr pendengaran aku..Rasa terhina, tetapi semuanya sementara..Miskin tak pernah menggagalkan aku..Miskin tak pernah sekali melunturkan aku..Ayah selalu kata, ayah tiada harta yg akan ditinggalkan buat kami adik beradik..Hanya ilmu yg akan membantu kami menjalani kehidupan..

Hingga sekarang..Rasa itu masih wujud..Cuma dtgnya hanya sekali dua saja..Dipukul itu sakit..Apatah lg dtgnya rasa terpukul oleh keadaan yg tiada kepastian jawapannya..


...................

No comments:

Post a Comment