..29092009..

..29092009..
~STILL GETTING BUTTERFLIES EVERY ONCE IN A WHILE~

!!IMPOSSIBLE IS TEMPORARY!!

#INSINCERE WIN BATTLE~SINCERE WIN WAR#

Wednesday, December 15, 2010

si Kecik...

Bermula semula..Perjalanan si kecik bernama Cik' Umie Kacum..

Hidup aku tak indah mana..Adakalanya sedikit palat..Ada kalanya sedikit bahagia sedikit gembira..Setiap hari, bangun pagi minum air suam..Itu pun kalau bangun pagi..Senyum..Hurmm..Senyum...Tak lah bermakna aku sentiasa gembira..Kdg2 biasa saja..

Hah! Aku dh habis belajar..Alhamdulillah aku dah tamatkan pengajian..Ijazah Sarjana Muda (Kepujian) Pengangkutan..yo yo..Berduniakan transport, aku punya angan2, cita2 yg jelas tp semua itu masih samar2..Bak kata makcik aku 'Kau nk kerja bawak teksi ke nanti dah habis blaja?' ..Perghh! Tak baek makcik aku tuh kdg2..ha ha! Ummm~ cita cita aku tak tinggi sangat..tp yg jelasnya..aku mahu ada kereta sendiri..Proton Inspira? Perodua Alza? Honda City? Toyota Caldina? Alphard? Lamborghini? Skyline? ha ha ha...besar sgt angan2 tu..tp berangan ok laa kot aku rasa..hi hi..MMmm...aku cuma nk beli Perodua Myvi aje..Yg boleh bwk mak ngan adik2 rOund2 bandO..Aku yakin tak mustahil aku akan pakai kereta sendiri..Takpe lah makcik..makcik kritik lah umie kerja bawak teksi..Satu hari nanti makcik tahulah sape umie! ahahaha...kunun~


Kini, aku ade hobi baru..Pada org yg bukan hobinya mcm aku mungkin ini biasa saje..Tp bg aku ini best juga..Aku enjoy punya hobi mcm ni..Sekarang aku punye hobi yg mane aku akan kumpul die cast model..Aku baru bermula saja..Masih belajar bak kate org tua..hehe..Kete kenit pertama aku dan sgt2 aku syg adalah mini cooper yg di hadiahkan oleh seorang sahabat karib aku..dahlah mini gile, kete yg aku minat gyle plak tu, membe aku hadiahkan mase birthday aku year 2009..Huu sgt berharga bg aku..Saat itu dan ketika itulah aku berminat tp aku x tahu mcm mane nk collect..Last2 aku follow membe aku tuu collect model2 kenit nih..Addicted jugak aku akhirnya..haha..


Bak kata pepatah "Sikit-sikit lama lama jadi bukit" ..Kete kenit aku bau ada sikit..hehe..Tak apelah..Tak punya byk uwang jadi sikit sikit saja dulu..Tak sehebat collecter yg dah senior..InsyaAllah..ada juga niat nk collect model2 yg best..Dunia transport juga ni..Cars, trucks, Jeeps, Vans, Tankers Trucks, mcm2 adddaaa... wink**


Inilah permulaan..yg tak mengusik mana2 kehidupan pihak lain..oleh..sy si kecik~

4 comments:

  1. good..nice start..buat ape saje yg diHOBBY kan pada diri..walau kadang2 ianya bukan minat org lain..yg penting kita sedar diri dan kemampuan kita..

    ReplyDelete